HOME DASHBOARD INSTAGRAM TWITTER FACEBOOK PARENTING

Wednesday, January 17, 2018

Perkara-Perkara Yang Membuang Masa Saya Selama Ini

Bismillah.

Assalamualaikum & Hai semua.

Officially a week without any blogpost. My last entry was on 10th. Agak memalukan juga la awal tahun dah tercalar GOALS yang diwar-warkan.

But, it's okay. Warm up session lagi ni. It's January bebeh. Chill la!

Bila throwback balik, ada perkara-perkara yang aku buat selama tahun lepas dan tahun ni juga yang mencuri dan membazirkan masa aku. Sungguh!


Spending my time watching dramas. I watched a lot of K-dramas last year okay like The Doctors and Descendants of The Sun (It's worth to watch btw). Dan juga Michael Ang punya drama yang katanya meletop kebabom sangat itu. Tapi tu la, nak menyesal pun tak guna, jadi, muhasabah diri sajalah. 

Finding solution for other's problems. Kadang-kadang nak kata diri sendiri ni baik tu tidaklah. Tapi bila ada orang buat masalah, aku rela pula nak tolong selesaikan masalah orang lain tu, sedangkan masalah aku pun tak settle. Walaupun tak selalu terjadi, seringkali terbawa-bawa masalah itu dalam tidurku. Pergh, deep betul efek dia.

Trying so hard to make everyone like me. Sehinggalah aku jumpa pepatah 'haters gonna hate'. Muahahaha. Kau  rasa kau ada haters tak? Dah level-level retis dah rasa ni. Aku tak suka cari pasal dengan orang dengan harapan orang akan suka kat aku. Tapi selalu juga la manusia ni burukkan manusia tu, si polan ni cerita pasal si polan tu kat aku. Jadinya, dalam dilema sudah. Kita diam sajalah sebab mungkin suatu hari nanti ada orang pula yang bawa cerita tak baik pasal kita. Nauzubillah min zalik.

Fail to plan. Disebabkan awal 2017 tu rasa macam the worst ever, aku jadi malas nak plan apa-apa. Apa yang datang tu aku hadap je la dengan bersahaja. Baca entry awal 2017 tu pun bunyi macam hopeless je. Bila dah gagal nak merancang ni maka banyak la masa terbazir begitu sahaja. Tahun ni dengan adanya planner 3,4 buah ni, hasilnya berbeza inshaAllah. Chaiyokkk...

Make else happy while I am not. Ini standard, hipokrit level tinggi ni. Allah je yang tahu apa dalam hati ni menangis merintih sebab nak jaga hati orang lain. Aku percaya semua orang lalui fasa ni bezanya kerap atau tidak saja.

Apapun, 2018 baru bermula. Jangan dibawa perkara-perkara yang lepas tu. Biarkan saja noda hitam itu berlalu pergi, aku akan sentiasa di sisi menemani.

XOXO,
sheayang

Post a Comment