HOME DASHBOARD INSTAGRAM TWITTER FACEBOOK PARENTING

Thursday, November 27, 2014

Etika

Bismillah.

Aku bukan golongan bijak pandai yang suka-suka nak jatuhkan hukum pada orang lain.

Aku jugak bukan jenis keyboard loser yang suka membahan membabi-buta.

Matlamat tak menghalalkan cara.

Sekalipun kau berniat untuk menegur, perlu ke jadikan ia suatu viral? Perlu ke disebarkan gambarnya? Sudahkah tuan punya badan memberi kebenaran untuk orang lain ambil gambar beliau?

Kesian pengantin tu kena kutuk berkoyan-koyan. Memang kalau ikut dari segi adab, tak patut dia berposing sedemikian. Tapi kita siapa?

Bukan secara terang-terangan untuk menegur. PM saje la wanita berkenaan.

Hai la manusia. Suka sangat berlagak suci tapi dosa sendiri tak diimbangi.

Sekian.

-Ustazah Siber-


XOXO, sheAYANG

2 comments

November 27, 2014 at 6:57 PM

Ni gambar lama kan?/biasa la..ustajah ada dimana2..bagus la ramai ustazah cuma tak kena gaya je..sebenarnya yang buat teruk orang yang komen dengan maki hamun dan kata2 kesat tu je..mereka la yang sebenarnya menghangin kan keadaan...kalau nasihat baik2 ok je.

November 28, 2014 at 5:26 PM

Tu la kan. Saja je nak refresh kot diorang ni. Takde koje.

Post a Comment