HOME DASHBOARD INSTAGRAM TWITTER FACEBOOK PARENTING

Wednesday, June 26, 2013

#13 : From Gunung Datuk to Genting Highland (part II)

Assalamualaikum dan hai,

Amacam?

Dah baca entry ni? Kalau dah, boleh sambung baca ni plak.

Rasanya dah takde apa pasal Gunung Datuk yang tertinggal. Boleh move ke Genting Highland plak.

Pagi Ahad, gerak dari rumah dalam pukul 7.30 pagi dan sarapan kat kedai pakcik aku. Dua kereta je yang pergi. Dari Nilai, naik highway keluar tol Sungai Besi dan terus ikut MRR2. Pada yang tak tahu, sila google. Semua di hujung jari kan sekarang. Aku bab jalan ni agak failed sikit. Harap maklum.

Kami tiba ke pintu masuk Theme Park tu dalam jam 11.30 pagi. Tiket dah siap beli. Oh ye, tiket sponsored by Mak aku. Ehehehe. Dia sponsor untuk ake je la. Kering weh merayap tengah-tengah bulan. Dengan jerebu lagi. Tiket untuk 1 Day Pass Outdoor, normal price untuk hari cuti RM54, dewasa. Sebab aku bawak mak aku yang veteran, dapat la diskaun. So, mak bayar RM49 untuk aku dan RM35 untuk dia. Aku dapat diskaun sebab guna Privillege Card 1M tak silap. Entah siapa punya entah. Keh3.

Ni second time aku naik Genting sepanjang hayat aku, rasanya. Macam kebetulan plak dengan Gunung Datuk tu kan. Actually, aku terlepas permainan paling awesome kat sana. Sebab aku tak sanggup nak berdiri tunggu. Tambah plak dengan keadaan kaki yang tak stabil ni. Silap-silap, kena sumpah plak orang yang jaga ride tu.

Cuma sebelum ni aku tak naik Spiderman tu, dan pasti aku membalas dendam pada hari Ahad lepas. Biasa je, taklah extreme sangat. Space shot, as usual, buat jantung aku rasa macam tercabut sekejap. Tapi kali ni tak power la. Menurun je. Pun dah kurang ekstrem dah tu. 

Paling banyak aku main hari tu pun budak-budak punya rides. Monorail train la, Gajah pusing-pusing la dan entah apa lagi. Aku lupa selidik nama-nama rides kat dalam nun. Ampunnn...!!

Makan tengahari kat Marrybrown, sambil seludup bihun goreng yang dah dimasak dekat rumah. Kih3. Jahat!

Agak convenient juga la dalam Theme Park tu. Ada toilet yang agak selesa, surau to perform solat dan scenery yang hmmm... Susah plak nak describe. Dan yang pasti, kesejukan yang menusuk sikit ke tulang. Kental gak aku tak pakai sweater sepanjang hari. 

Honestly, memang tak cukup masa, tak sempat nak jalan dalam First World Plaza yang aku yakin harga barangnya memang mencekik. Cuma ada satu tempat yang aku teringin nak pergi balik, Muzium Ripley's. Dan satu lagi, tempat Wall Climbing tu....

Dah, jom balik..!!

Salam,
sheAYANG