HOME DASHBOARD INSTAGRAM TWITTER FACEBOOK PARENTING

Wednesday, May 15, 2013

#6 : Kesukaan-ku

Assalamualaikum and hi,

"Bila entah kali terakhir aku menatap wajahmu
Entah bila akan bersua kembali
Selalu ku berdoa tanpa jemu
Walau gelora rindu berkocak dalam sanubari
Harapnya aku akan setia menanti
Juga engkau jangan mungkiri
Janji yang telah kau semat dalam hati
Suatu hari, pasti aku, kau miliki."

Benda ini menjadi salah satu kesukaanku. Ya, benda di atas. Tak tau nak kategorikan ia sebagai apa. Pantun, bukan. Seloka, pun bukan. Syair jauh sekali.

Kita panggil saja ia sebuah puisi.

Aku suka puisi. Isinya telus, mudah difahami tapi harus didalami. Aku suka menulis puisi tapi aku tak berkebolehan nak menghasilkan karya hebat. Cukup untuk pembacaan aku sendiri. Cukup untuk menjadi tempat peluah rasa.

Alhamdulillah, sekarang makin ramai anak muda yang menulis sekaligus menggalakkan yang lain untuk membaca. Berbakat atau tidak, itu soal lain. Selagi kau berani, inshaAllah akan berjaya. Tabik hormat aku buat kalian.

Regards,
sheAYANG

Post a Comment