HOME DASHBOARD INSTAGRAM TWITTER FACEBOOK PARENTING

Monday, December 4, 2017

Hai Disember.


Bismillah.

Assalamualaikum & Hai semua.

November, sudah berlalu. Bulan yang amat sibuk dan aku hampir tiada masa untuk beraktiviti apatah lagi mahu bersosial media ikut suka. Kalau cuti hujung minggu tu, memang handphone tu ke laut la. Boleh layan Whatsapp je, itupun bergantung pada mood. Tunggu masa nak tukar telco je ni kalau masih sama coveragenya.

Tup tup,

Disember muncul sudah.

Say HI to December

I'll be super duper busy. Bukan busy apa pun, saja mengada-ngada. Sebab Disember adalah bulan istimewa aku, jadi;

Perkara yang aku kena buat setiap kali Disember datang.
  • Menung dulu.
Otomatik otak akan rasa serabut memikirkan apa yang aku dah buat dalam masa 11 bulan yang lepas. Flashback demi flashback akan terjadi. Kejap senyum, kejap sedih, kejap nangis, kejap kang ketawa, macam orang tak betul pun ada. Ini akan berlaku sepanjang bulan ye.

  • Set up goals for next year
Faham tak kenapa kena set up goals? Supaya tidak tersasar dan mencapai KPI yang dikehendaki. Hahaha. Terpengaruh dengan environment kerja yang asyik-asyik KPI KPI KPI. Dushdush! *tumbuk dinding*

Dah sesejak jual Planner 2018 tu, harapnya akan ada perubahan tahun depan dari segi attitude & financial, terutamanya. Okay. Goals untuk tahun depan aku akan make sure ianya lebih realistik dan achievable. Tak nak letak impian mengarut sebab anak dah dua, kan. Kena la berpijak di bumi nyata.

  • Blogging plan
Nak cerita lebih pun malu. Malu dan takut tak berpegang pada kata-kata yang telah ditaip. Tapi aku masih yakin yang blog ni anak cucu cicit aku akan dapat baca inshaAllah. Dan harapnya mereka akan berbangga dengan achievement ibu, nenek, moyang diorang ni walaupun aku tak menyasarkan untuk menjadi top blogger in Malaysia, gittew!

Plan aku cuma untuk memastikan blog ini lebih tersusun dan senang dicapai untuk pembacaan semua, inshaAllah.

  • GIVEAWAY
Yang ni korang tunggu je la. Ada rezeki nanti aku akan buat. Doa-doakan. Hihihi.

Doakan aku untuk terus menulis tanpa jemu.

Chaiyokkkkk...!

XOXO,
sheayang

3 comments:

  1. Hai sis , dh tak lama lagi nak masuk tahun 2018 kan . Moha kita sama-sama dapat melangkah ke tahun baru , misi baru , matlamat hidup baru

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai, semoga apa yang dihajati tahun ini akan tercapai. Lets set up goals untuk next year pula. ;)

      Delete
  2. Selamat mendaftar pemilih. Wah. terima kash kerana follow akak. Dan selat berukhwah.

    ReplyDelete