HOME DASHBOARD INSTAGRAM TWITTER FACEBOOK PARENTING

Wednesday, October 17, 2018

Allah Bagi Rezeki

Bismillah.

Assalamualaikum & Hai semua.

Rasanya draft entry bersusun tak publish tapi jangan gusar. Butang delete itu wujud. Mana cerita basi, kita buang saja. Jangan kenang-kenang lagi dah terutama cerita yang tak best. Hihihi.

Blogging slump itu normal. Normal ye. Hidup sebagai seorang blogger ada upside down juga. Especially blogger sendu macam saya ini. Mengaku la sendu, siapa pula kisah, kan?

Di sebalik kesenduan tak update blog ni sebenarnya ada la berita gembira yang nak dikongsi. Ya, diulangi, berita gembira. Yang sebenarnya, aku sendiri stress juga nak hadap. Hahahaha. Tapi chill la. Stress sangat nanti muka cepat keluar kedut. Taknak la nampak tua, mak always vouge okay!



Assalamualaikum. Hello baby!

Well, the picture tells all. Perlu explain lagi tak? Hihihi.

Okay, I am currently 13 weeks pregnant my 3rd baby. Alhamdulillah. Inilah yang dinamakan rezeki. Yes, rezeki anak ke-3 datang awal, kami terima.

We were not planning for this sebenarnya pun. Tapi bila dah ada ni, kita jaga sesama. Jangan mengelat. To be honest, mentally & physically, aku belum ready nak menambah anak. Kau bayangkanlah, aku pregnant 12 minggu berat aku baru 42.2kg. Betapa susutnya berat lepas delivered Mizwar dulu. Bukan sebab stress atau kurang makan tapi mungkin cuma penat. Aku tak sure sebelum ni ada post ke tak quote dari kakak aku. Dia kata, 'bila anak kau dua orang, memang kau akan kurus gila. Tapi lepas anak kau tiga orang ke atas, there's no chance to kurus like that anymore.'

Seram la juga. Hahahaha.

Kakak aku anaknya 3 orang tapi lepas dia beranak anak nombor dua, aku tak nampak pula dia kurus pun. Lariiiiii.....

Pasal blogging slump ni pula, aku dapat relatekan juga dengan pregnancy ini. Sumpah! Rasa malas gila. Jangankan malas nak blogging, nak pergi kerja, nak buat house chores pun kau rasa 'alahaiiii lemahnya badan'. Begitulah simptom-simptom awal yang ku rasakan. Sakit kepala on off tapi selalunya memang ON je. Nasiblah colleague tak banyak bunyi. Kalau dia banyak bunyi, aku doa kalau bini dia pregnant, dia kena morning sickness teruk. Hahaha. 

Okay gais, doakan aku rajin lepas ni please. Sebab aku taknak post ni jadi last entry dari aku. Kalau boleh biarlah aku share pregnancy kali ni from A-Z. 1st & 2nd pregnancy hari tu masih takut-takut lagi nak bagitau sebenarnya dan tak banyak pun share dan bagi tips.

Harap kali ni aku akan lebih rajin kongsi tips. Tips la sangattttt. :P

And one more, doakan kesihatan aku bertambah, berat bertambah, baby sihat sempurna, dipermudahkan urusan aku sekarang dan kelak. Eh, banyak pula nak suruh korang doakan eh. Tapi please please please aamiinkan doaku ini.

Dan semoga urusan korang dipermudahkan jua. *doa dari perempuan hamil makbul weh*

Sayang korang!

You can also read about my early 2nd pregnancy here
And read this also, 10 tanda kehamilan

xoxo,
sheayang

2 comments:

  1. tahniah :)
    moga sihat ye.
    semua ok ok saje tau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih.
      InshaAllah semuanya baik-baik saja. :)

      Delete