HOME DASHBOARD INSTAGRAM TWITTER FACEBOOK PARENTING

Friday, July 11, 2014

#85 : Set Berpantang pilihan-ku

Bismillah.

Ada beberapa minggu lagi sebelum melahirkan, inshaAllah.

Persiapan aku kira 60% sudah rapi.

Minggu lepas, set bersalin dah sampai. Order online melalui Kak Engku Bidan Bersalin. Aku percaya ramai dah customer dia ni. Servis pantas dan kesanggupan dia melayan karenah orang nak beranak ni. Huhuhu...

Aku pilih Set Berpantang Nona Roguy. Salah satu sebab adalah harga yang ditawarkan memang murah berbanding kat luar. Aku survey kat luar, untuk set yang sama, tak dapat bawah RM300.

Sebab lain, aku tengok testimoni orang lain agak memberangsangkan. Aku tau badan kita tak sama, tapi kalau orang lain kata bagus, apa salah kita cuba kan?

Parcel dah tiba.

Buku Panduan disediakan





Mintak ampun gambar banyak tunggang terbalik tak sempat nak rotate. Huhuhu...

Aku ambil set paling asas. Eh, memang ni je pun set yang ada. Tungku dan bengkung kena beli asing ye. Tapi kalau beli kat Kak Engku, ada juga pakej lain yang siap dengan tungku dan barut. Tengok pada bajet poket masing-masing ye.

Nasib lah aku ada dua orang kakak yang dah pernah bersalin. Sedikit sebanyak agak membantu juga dalam membuat pilihan. Benda macam ni kena banyak tanya sebab kita takde pengalaman. Bak kata orang tua, 'Malu bertanya, kok bentan nanti'. Ahakz.

Okay, aku tipu.

Dah dah, nanti kalau aku dah guna set ni, akan aku update plak kesannya okay.

Harap sabar menanti.

XOXO,
sheAYANG

Post a Comment