HOME DASHBOARD INSTAGRAM TWITTER FACEBOOK PARENTING

Friday, July 19, 2019

Rutin Seorang #EczemaFighter Part 4

Bismillah.

Assalamualaikum & Hai semua.

Rasa seronok dapat share benda yang bermanfaat.

Masa aku draft part 1 tu, ekzema masih teruk. Tapi masa aku menghabiskan entry tu, Alhamdulillah, dah bebas ekzema. Harap tak datang lagi. :)

Sebenarnya, soal pasal ikhtiar ni, kita selalu nak ambil jalan yang cepat. Tanpa kita tahu ada hikmah sebalik kita diuji tu.

Aku tahu sepanjang aku berhadapan dengan ekzema, mulut aku sedikit jahat. Aku tak mampu nak pendam perasaan sebab bila aku pendam, hati aku sakit, jadi aku akan stress. Bila stress, ekzema menjadi-jadi la. Bukan bohong ye, ini realiti. Yang hadap je yang faham. Orang yang terdekat & tersayang pun mungkin tak akan faham dan seterusnya mengakibatkan perang. It's normal! Kalau kat tempat kerja pula, memang kau lagi stress bila orang push itu ini. Tapi cubalah sehabis baik untuk mengekalkan emosi rasional itu.


Emosi sangatlah harus dijaga. Emosi orang lain, tak jaga tak apa. Hahahaha.

Lagi satu, tidur kena cukup ye. Aku faham susah nak dapat tidur yang cukup sebab tidur kau akan sering diganggu dengan serangan-serangan agen ekzema. Jahat tau!

InshaAllah kalau tidur cukup, setiap kali bangun akan rasa fresh je. Tak ada la timbul isu yang boleh mengakibatkan kemarahan.

Nak sambung lagi tak?

Dah la, tak larat aku nak merapu. Kalau aku ada info best nak share lagi aku buatlah entry. Hihihi.

xoxo,
sheayang

2 comments:

  1. semoga dipermudahkan sheayang. Jemput singgah blog baru ema @ ematunz.blogspot.com

    ReplyDelete