HOME DASHBOARD INSTAGRAM TWITTER FACEBOOK PARENTING

Friday, September 12, 2014

Cabaran 30 Hari [Hari 2] - 5 Cara Memenangi Hati SheAyang


Bismillah.

Apa? Nak tackle hati-ku? Ingat mudah?

Perghhh...

Hati gua keras, Roy. Keras! Ahahaha. Keras sangat la!


Lets cekidaut!

1) Hormat aku.
Walaupun aku perempuan, walaupun aku muda dari kau, walaupun aku kuli kau, walaupun aku tak kenal kau, tolong respek! Orang timur ni kan kaya dengan sopan santun berbahasa, lemah lembut tutur kata. Jadi, tak kira apa gender, pangkat, usia, bangsa, agama, keturunan dan lain-lain, sematkan dalam diri rasa hormat tu. Bila kita hormat orang, otomatik, orang akan hormat kita, inshaAllah.

2) Bagi kejutan.
Jangan la bagi kejutan yang boleh buat aku kena serangan jantung plak. Cukupla sekadar kejutan yang sweet seperti bagi teddy bear masa aku merajuk, masakkan untuk aku bila aku marah atau hadiahkan aku pakej percutian idaman. Gittew. Curlast tak?

3) Jangan bagi aku penat.
Sebab bila aku penat, aku akan stress. Bila aku stress, aku akan jadi moody. Bila aku moody, aku akan cepat marah orang. Bila aku marah, aku lambat nak cool down. Bila lambat cool down, orang akan buat aku penat lagi. Dan begitulah cycle-nya yang takkan ada kesudahan.

4) Jadi diri sendiri
Orang yang berpura-pura jadi orang lain ni adalah sangat annoying di mata aku. Sebab aku percaya, manusia tu tak sempurna. Jadi, tak payah la nak nampak perfect sangat.

5) Be gentle.
Aku tak suka orang yang kasar, honestly. Tapi kadang-kadang yang kasar tu lebih mulia sebenarnya dari yang acah-acah baik. Entahlah. Yang aku tau, aku tak boleh masuk dengan orang-orang yang kasar ni. Bukan tak boleh langsung, tapi makan masa sikit la. So please, be gentle!

Banyak lagi sebenarnya nak list down tapi macam over sangat plak. Dah kenapa nak memenangi hati aku, kan?

Tunggu Maryam dah besar, aku buat sesi temuduga cari calon suami untuk dia, barulah cara-cara ni boleh digunapakai. Wah, tinggi menggunung betul harapan ni. Ahahaha

Sekian saja rapuan untuk topik ni.

#Cabaran30Hari
#KelabBloggerBenAshaari

XOXO,
sheAYANG

4 comments:

  1. Assalamualaikum, huda singgah blogwalking sini.Maaf lambat blog walking dekat blog korang semua ye. Oh ye, apa - apa pun thanks tau sebab share link dengan huda dalam group fb #kelabbloggerbenashaari.
    Huda dah senaraikan link blog awak semua dalam entry blog walking dekat blog huda. Jemput singgah dan blogwalking juga ye dekat blog blogger lain,hehe =D
    http://nurfarahudahud.blogspot.com/2014/08/blog-walking-di-blog-mereka.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq. Nnt sy follow blik eh.
      Bloglist blom sempat nk buat. Sob sob

      Delete
  2. Salam singgah n done follow sini..:)
    Jemput singgah n follow blog saya http://bungakayangan.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. Lebih kurg gak... Sy pun x leh pnt.. Nny mula la moody...

    ReplyDelete