HOME DASHBOARD INSTAGRAM TWITTER FACEBOOK PARENTING

Monday, August 12, 2013

#22 : SHRMZB, people!

Bismillah.

Assalamualaikum,

Allah masih panjangkan usia aku dan kalian untuk terus bernafas di atas muka bumi yang fana ini. Ayat ni kalau boleh, tak nak mengalahkan ustazah. Nanti sentap. Be humble je sudah la ayang. Bukan orang kenal kau pun di alam maya. Kau bajet-bajet baik pun ada orang dengki. Buat buruk, lagi la orang mengata.

Ah, sudah. Melalut ke laut pulak.

Hari aku menaip entry ini lagi 9 minit nak menuju ke hari raya yang ke-5. Makanya, akan menjelang hari Isnin. Dan secara otomatiknya, hari Isnin adalah hari aku mula bekerja kembali. Oh no...!!

Oh, yes. Alhamdulillah. Allah masih bagi aku kudrat untuk mencari rezeki. Syukur sangat ya Allah.

Dan di kesempatan ini, aku taknak taknak dan taknak ketinggalan untuk ucapkan 'Selamat Hari Raya Aidilfitri Mulia Ampun Maaf Dipinta Mencuci Hening Dosa' ... So, shortform tahun depan akan ditukar kepada 'SHRAMAMDMHD'... Sumpah memang mintak penyepak di hari raya kannnn....

Mohon untuk aku teruskan ucapan.

Dengan ini, aku nak minta maaf zahir dan batin kepada semua orang yang aku pernah buat salah. Terkutuk, terumpat, tersekeh kepala, tertackle kaki, terkenyit mata, terbisik-bisik benda tak baik, tertengok apa yang tak patut, terajak pergi ke tempat tak senonoh, banyak sangat TER. tak TERmampu nak taip sudahnya. 

Hidup manusia ni penuh dengan maksiat. Apa saja maksiat, mohon ditinggalkan segera. Bulan Ramadhan adalah permulaan untuk sesuatu yang baik. Jadi, istiqamah-lah dalam meneruskan perkara yang baik itu. * #self-reminder *

Semoga Allah menerima segala amalan kita. Dan semoga Allah permudahkan urusan taubat kita. InshaAllah.

Sekian,wassalam.

Sayang,
sheAYANG

Post a Comment